Vacanța în Turcia – varianta pătrată

Standard

Am declarat public, de ani de zile, că îmi place marea din Grecia. Nu m-am răzgândit, dar anul ăsta am ales să mergem în Turcia. Nu știm nici noi bine de ce, încă ne ciondănim care a fost cu ideea :)), sotzoo zice că eu, eu zic că el. Adevărul e ca am mers cu niște prieteni și eu m-am gândit că o să fie drăguț, mai ales pentru sotzoo, uitând complet că de fapt, ei sunt nește oameni fără plozi, cu programul fix pe dos decât noi: când ei se trezesc noi merem în cameră, ei stau la piscină, noi doar la mare aso aso.

Hotelul nu l-am ales, pentru că L. este guru-ul absolut al hotelurilor turcești. Așa că am mers unde a zis ea. Adică la un hotel nou-nouț (care cică de aia l-am prins așa ieftin, că era în primul an). Ieftin nu e chiar ieftin, ne-a costat exact cât ne-a costat și Grecia anul trecut (Kos, 3 persoane, 7 nopți, cazare cu demipensiune și avion). Sueno se numește chestiunea.

Pe noi ne-au upgradat la apartament (de la camera cu vedere la grădină pe care o plătisem).

Plusuri: – luxul camerelor (spațioase, saltea de juma de metru adâncime pe care am dormit excepțional, baie și minibar în fiecare cameră, balcon cât 2 camere de-ale Sarei) și, de fapt luxul general (restaurantele, holul, spațiile exterioare, plaja, barurile).

-piscinele (pentru cine  e fan, am înțeles că sunt cele mai mari și într-adevăr foarte faine). Și pentru Sara au fost de mare angajament, le-a iubit, s-a bălăcit mult în cea de copii (care e mare, cu enșpe mii de chestii pentru ei în ea).

-au multe chestii pentru copii (restaurant, loc de joacă exterior, cu tiroliană, leagăne și interior, cu tot felul de mașinuțe și drăcii, activități pe plajă pentru copii, discotecă, miniclub etc). Sarei i-au plăcut, a mers la mai toate. Erau și enoooorm de mulți copii, n-am văzut niciodată atâția copii la un hotel.

-mâncarea e ok. Muuult peste Grecia, Bulgaria and co (și vorbesc tot de all inclusiv-uri 4 stele). Sincer, am fost la un alt hotel din Turcia acum vreo 7 ani (Susesi) și mâncarea era mult mai bună. Dar ok și aici. Eu și Sara am mâncat pește de 2 ori pe zi, în fiecare zi. Clătite cu ciocolată la micul dejun și baclavale cu pepene roșu ca desert. 2 kile m-am îngrășat și asta doar pentru că înot ca disperata. Altfel, la câte dulciuri am basculat, ar fi fost minim 5.

Minusuri:

-plaja e ok (lungă, lată, nisip, mai și niște pietriceșe, destul de adâncă destul de curând), cam ca în România pe la Venus. Nu se compară cu Grecia. Evăr. Nici măcar cu plaja mea din Bulgaria, sorry.

-pene de curent dese (deh, hotel nou).

-personalul nu vorbește engleză. Nu e grav, dar n-am reușit să conving pe nimeni în 7 zile să-mi aducă o sticlă de cola fără gheață.

-eu am avut treabă cu un singur bar. ăla de pe plajă. care a fost cam trist, dar cred că e o chestie personală. eu beau la mare următoarele chestii, în ordinea preferințelor: frappe, cola (musai la doză sau sticlă), apă, bere (la draft, da, îș țărancă, asta e).  Din toate astea aveau doar apă și bere. Hai că fără cola rezist. Dar fără frappe la mare? Sincer, asta e crimă împotriva umanității. 😀 Mă rog, să fiu corectă până la capăt, dădeau o chestie drept frappe, dar era un pahar de lapte cu gheață și vagi urme de cafea. Așa că singurul frappe bun de l-am băut la turci e în imaginea de mai jos. În aeroport adicătelea.

Pe scurt, dacă vă doriți genul de vacanță unde să vă relaxați mult, unde copiii să aibă ce face și să nu trebuiască să vă bateți capul cu absolut nimic, vă foarte recomand și Turcia și hotelul ăsta.

WP_20150727_19_33_29_Pro

Anunțuri

5 răspunsuri »

1. Eu mi-s fan Turcia, pt ca in vacante ador sa zac: pe plaja, la soare, in pat, la somn, la piscina,cu cat mai statica sunt, cu atat mi-s mai fericita. Cu cat am mai aproape mancarea, sub nas preferabil, cu atat mi-e mai bine.De cand cu plodul, s-a cam dus posibilitatea de a sta, asa ca ma adaptez.
    Pe mine Grecia nu m-a impresionat niciodata la capitolul mancare. Imi place ca am ce manca, chestiile care ma fac pe mine sa ma simt safe(gratare, ceva garnituri simple, salate), dar n-am inteles niciodata bucuria celor care spun ca in Grecia isi fac pofta cu fructe de mare si specialitati traditionale. Asta e si din cauza ca eu nu mananc fructe de mare.Deloc. Ever. La capitolul peisaje, primeaza clar. Astea imi plac. Si-mi place voiosia oamenilor, si senzatia aia care ti-o dau cand ii vezi zambind din usa tavernelor, senzatie care aduce a vacanta, a liniste.
    Alt aspect care nu imi place lagat de Grecia, e multitudinea de tineret britanic de care te lovesti in insule..Eu mi-s cu linistea, ca pensionarii, noaptea vreau sa dorm. Si cam atat.
    Vara asta mergem in Grecia. 13 more days and counting si Navagio ma asteapta.Anul asta nu stam: inchiriem masini, ne plimbam de colo colo, exploram. 6 familii, toate cu plozi pana in 4 ani. O sa fie interesant. Noroc ca mai am ragaz o saptamana dupa ca sa ma refac. :))
    La anul, clar Turcia/Spania, asa ca merci de pont. Cel mai ok in Turcia e sa prinzi hotelurile in anul deschiderii lor.
    Sa va fie de bine vacanta.

Apreciază

• Ana, eu sunt pe dos :)). Pentru vacante sunt a Greek girl to the bones si mancarea lor e heaven on earth, in frunte cu tzatiki (varianta mea propie si personala de ambrozie). Ziceam comparativ de 4* all inclusiv ca Turcia e peste, asa tot o masa cu pește si salata la o taverna greceasca castiga, la orice ora din orice zi. Dar daca esti genul Tucia, hotelul asta e ireprosabil, chiar il recomand, mai ales pentru familii :).

• Eu ador Grecia, dar nu e genul de vacanta din care sa vin odihnita.In Grecia e pacat sa stai ca molusca pe o plaja, cand ai atatea dr unde alege.E pacat sa mananci zilnic la aceeasi taverna cand ai atatea la dispozitie, samd.De aia, eu is turca pana la capat.Din Turcia ma intorc odihnita.Din Grecia, dupa alergatura, vreau concediu :))
        Cu mancarea eu sunt bizara rau, deci sa spunem ca partea asta nu se pune.:)
        pontul cu hotelul il retin.Ii caut prin iarna pe early booking.merci

Apreciază

• Dap. Ai dreptate. Nu vii odihnita din Grecia. Chestia e ca eu mi-am dat seama ca nu caut odihna fizica la un concediu. Caut chestii de vazut, de simtit, sa visez la ele un an. Grecia îmi da asta, Turcia nu. Însă stiu ca logic ar fi sa caut odihna in concediu :))

2. Me Greek girl, clar. Anul asta pentru prima data in Turcia, 3 familii cu copii de varste apropiate, raiul pe pamant – pentru copii si pentru 2 bucati adulti :)) eu cu barbatu-meu si cu inca 2 bucati adulti am depanat tot concediul amintiri din Thassos, Corfu si Zakynthos. O singura zi a scapat si am fost si noi conectati la Turcia, ziua in care am inchiriat o masina si ne-am plimbat la Pamukkale.
    La anu’ ma duc in Zakynthos, pe plaja mea aproape pustie si minunata, am zis!