Kos

Standard

Review traditional de vara dupa concediu :).

Intai cu rele:

1. Kos nu e cea mai spectaculoasa insula pe care am fost. De fapt, e cea mai putin spectaculoasa din cele pe care le-am vizitat. Nu are sau nu am gasit noi in ziua in care ne-am fatait cu masina apele alea turcoaz, pesterile sau plajele alea oau. Cica sunt si multe plaje salbatice. Noi nu prea le-am vazut, poate pentru ca drumul nu merge decat putin timp chiar pe plaja, in rest la vreo 2 km si cu drumusoare care duc la diversele plaje. Ca atare nu prea am poze cu plaje si peisaje frumoase, dar am multe poze cu 2 fete mici razand in hohote fericite. Na, n-as zice ca am iesit pe minus :).

2. Am fost in Marmari, care e un fel de minilocalitate, cu 3 taverne si 2 magazine. Mai scumpa decat ar trebui sa fie (preturi chiar si duble fata de cea mai apropiata statiune). Plaja neingrijita, cu mucuri, gunoaie aso.

3. Am stat la Stella Maris, 3 stele cu demipensiune. Una din cele 3 camere mirosea, mancarea era la limita inferioara a gradului meu de tolerabilitate.

4. Nu ai papuasi :D. Mie imi place cu papuasi la mare (ati citit Jocul de Vacanta? 🙂 cam pe principiul de nesimtire de acolo). Adica imi place sa stau cu burta sub umbrela, cu o carte in mana si castile in urechi, sa imi conserv energia la maxim, sa ma tarasc doar sa inot din cand in cand si un papuas sa imi aduca Espresso Fredo pe tava. Care nu era. True ca avem cei mai draguti soti ever si o data nu ne-am miscat fundul sa ni le luam singure (ba cred ca mint, m-am dus eu in ultima zi) dar totusi, as fi vrut papuas ca in alte parti din Grecia :D. Sa nu mai zic cat au suferit sotii, ca va imaginati ca ritmul de luat bere era usor mai ridicat fata de ala de baut fredo :D. Dar maimutele mici au apreciat chestiunea, le placea in expeditie la magazine.

Apoi cu bune:

1. Apa e extraordinar de calda, doar in Zakynthos am mai prins chiar in halul asta (desi pe partea opusa a insulei, pe Paradise Beach-cica cea mai faina plaja de pe insula-apa a fost chiar recisoara). Nu e canicula, bate vantul pe toata insula si practic nu am suferit deloc de cald, nicicand. Nisipul pe toate plajele unde am fost e fin, plajele sunt late. Apa este mica, foarte potrivita pentru copilasi. Pentru fete cred ca a fost perfect. Au stat doar in apa sau pe mal la construit castele. Btw, stiti cum puteti tine doua fetite de aproape 4 ani ocupate o ora intreaga? Sapati doua gropi pe mal si rugati-le sa le umple cu apa :D. Cam sadic, dar functioneaza 😛

2. Noi am migrat in ultima parte a sejurului in Tigaki, unde erau mult mai multe taverne, plaja curata si preturile in general mai mici. Dar in Marmari se poate face windsurfing si sa te dai cu canoe. Eu sunt genul ala care s-ar da in orice macar o data :D. M-am dat cu Alex (baiatul de 14 ani al finilor nostri) in canoe (eram speriati de bombe ca o sa ne rasturam intr-o fericire dar chiar se manevreaza super usor). Am fi facut windurfing, dar nu ne-au lasat ca nu aveam curs :(. Daca stiam as fi mintit ca am 😛 (oricum parea doar o strategie sa iti ia 150 de euro pe un curs de 3 zile), nu parea chiar rocket science. Cert e ca in zilele cand batea vantul tare (si erau destule) prindeau astia de se dadeau o viteza ametitoare. No kiting tough, nus de ce, ca vant era.

3. Mancarea. Tavernele. Cred ca Grecia este singura tara unde ma duc linistita din punct de vedere al mancarii (prin alte tari sap prin meniu dupa ceva ce pot manca si eu, aici nu). Si felul in care arata terasele lor, cu plantele alea impanzind locul, cu lumina AIA. Imi vine sa fac poze isteric, sa filmez, sa tin minte fiecare nuanta de verde si albastru. Fructe de mare, cotlet de porc la gratar, tzatziki, feta la cuptor. Asa arata raiul :)). Pur si simplu nu exista manacare mai buna :D. M-am ingrasat un kil jumate :D. Sara este de acord cu mine, Alina (asistenta educatoarei de la grupa Sarei de la gradi) a zis cand a vazut-o dupa o saptamana ca s-a ingrasat si ca arata foarte bine si rumena :)).

4. Camerele in care am stat noi si nasii nostri erau foarte ok: mari, spatioase, curate, se facea curat zilnic, se schimbau asternuturile samd. Din punctul asta de vedere chiar a fost ok. O gradina mare unde la somnul Sarei de pranz noi stateam la umbra si jucam carti.

5. Muuulte buggy-uri. Imi pare tare rau ca nu am inchiriat unul, dar pentru 3 familii cu copii varianta masina a fost mai rentabila (btw, Fiat rules, a carat 7 adulti si 2 fete de patru ani, de-o data, da, am ras cu lacrimi). Tare mi-ar palcea sa ma dau cu un buggy din ala pe insula :).

6. Apus in mare. Na. Cam atat. Iti ia respiratia. In. Fiecare. Seara.

Pe scurt, pentru mine una a fost perfect. Cred ca mi se strica osul critic sau ceva in secunda in care avionul atinge pista pe taram grecesc. Chiar daca pot, obiectiv vorbind, sa gasesc chestii care ar fi putut fi altfel, daca ma arunci vara pe o insula, sub o umbrela, la plaja, cu niste tzatiki la masa de pranz voi fi fericita pentru vesnicie.

Sper sa va foloseasca daca aveti Kos in vedere anii viitori si m-as bucura daca mi-ati zice doua vorbe cu plus si minusuri despre unde ati colindat voi 🙂

PS. Si pisicile. V-am zis ca am o terorie conform careia in locurile faine sunt pisici? 🙂 Pana si terasa noastra preferata din Bucuresti are vreo 5 pisici.

IMG_0043 IMG_0178 IMG_0259 IMG_0359 IMG_8469 IMG_8546 IMG_9148 IMG_9326  IMG_9353 IMG_9848 IMG_9855 IMG_9859IMG_9346