Creta

Standard

Imi programasem sa scriu intai ce a facut Sara in Creta si apoi asa, in general, dar le invart ca pleaca Sanziana in concediu :).

Asadar, am fost in Creta, Heronissos. E ales din intamplare, in mod obisnuit ne pregatim cu foarte mare grija concediul, cu minim 3/4 luni inainte aso. Mergem la targ, luam cu reducere, bla bla. Anul asta am fost plecati pe perioada targului, am fost cam cu capu-n sapte locuri, ce sa mai, am luat ce-am vazut cu ochii. Eu zic ca am avut noroc :).

Statiunea:

Destul de  mare, agitata, multe magazine, cluburi, multe taverne cu mancare buna (cred ca mi-ar fi placut statiunea asta mai mult pe la 15 ani :)).

Plaja

Ingusta, pietroasa, nisip din ala mai dur, valuri, 2 sezlonguri costa intre 5 si 10 euro.

Turisti

Tineret, familii mai deloc

Hotel

Am stat la Diamond Apartments, pe principiul ca sunt pe locul 1 pe Tripadivsor. A fost o alegere foarte buna, noi am stat intr-un apartament, foarte spatios. Este o afacere de familie: fiica (Roula), tata, mama si bunica. Mic dejunul cretan, cu fructe din curte, gatit de multe ori de bunica. Foarte curat, mobila noua, draguta. Noi nu suntem pretentiosi cu hotelul, dar in asta chiar cred ca si cei mai fitosi ar fi fost multumiti. Fara baie, doar cada de dus. 2 balcoane, cu lamai si rodii (adica avem fructele la nas, din copaci :)). Nu are curte, a/c doar in dormitor. Chicineta. Sincer ei ca familie sunt atat de amabili cum nu am mai vazut. De fapt am mai vazut dar rar. E genul ala de amabilitate sincera si nu cred ca cineva ar putea vreodata sa le dea un review negativ.

De vizitat

Am inchiriat masina intr-o zi (40 de euro am dat noi, dar am vazut si mai ieftin). Am fost plecati de dimineata pana seara, si am vazut doar o mica parte a insulei, daca sunteti fara plod, plimbati-va mai mult, am inteles ca sunt foarte multe locuri frumoase. Noi ne-am tinut de tarm cat am putut, ca na, asta ne place (multe poze sunt facute din mers).

Am fost la plaja Voulisma, absolut superba. Nisipul alb, extrem de fin, apa turcoaz, si valuri (ador valurile). E intr-un golfulet. Parca era dintr-un film, total ireal mi s-a parut. Mi-a parut rau ca am stat doar 2 ore.

Agios Nikolaos e un orasel foarte dragut, cu multe stradute mici, cu un port fain si cu un lac in mijlocul orasului. Merita cateva ore.

Am mancat la Plaka, o statiune unde se mananca peste proaspat adus din mare, cei care au restaurante acolo au si vase.  Pestele a fost cam scump, dar al naibii de bun, am lins noi 3 si o pisica tot, pana la ultimul osisor. La Gorgona am mancat noi.

Am vazut din zare insula Spinalonga, unde erau exilati leprosii.

La Rethymno am ajuns spre seara, sincer, nu m-a inspirat. Pozele cu marea agitata sunt de acolo, e the best of that city.

In apropiere de Heraklion e un resort din asta gen turcesc, pentru cei care iubesc genul (marturisesc ca nu mi se pare o idee buna sa mergi in Grecia la all inclusive, pierzi tot farmecul).

Papa

Delicioasa. Dementiala. In general cand plec afara pentru mine e mai ciudat cu mancarea, pentru ca sunt cam traditionalista. De fapt nu neaparat traditionalista, dar mananc doar cateva chestii, fara gusturi puternice, ma rog, neinteresant. Cert e ca ma impac excelent cu bucataria greceasca (ca mai orice roman). Roula ne-a recomandat restaurantul Areston, e pe drumul spre munte, pe dreapta :)). Ma rog, cert e ca acolo am mancat cel mai bun porc din viata mea. Ti se topea in gura. De fapt imi ploua in gura si acum, cand scriu.  Dar peste tot pe unde am mancat a fost ok. Portii maaaaaaaaari, ne saturam toti 3 din una :).

Vremea

Faina. Ca sa citez un grec: „My friend, this is Greece, it never rains”. 🙂 In primele zile au fost cativa minunati nori trecatori. E mult mai bine in iulie fata de august if you ask me, in sensul de mai racoare.

Well, cam asta. Be warned. Grecia e destinatia mea preferata si imi doresc sa apuc sa ii vad cat mai mult din ea :). Asadar, nu sunt deloc obiectiva. Imi plac oamenii, felul lor deschis si prietenos de a fi, mancarea, pepenele rosu primit la finalul mesei din partea casei, apa, plaja, vremea. Va spun sincer ca mi se pare o prostie sa mergi dupa nu stiu ce plaja prin Caraibe cand ai minunatiile astea la 2 pasi si la o zecime din pret :).

IMG_1159 IMG_1313 IMG_1347 IMG_1488 IMG_1516 IMG_1589 IMG_1764 IMG_1767 IMG_1835 IMG_1943 IMG_1953 IMG_1996 IMG_2000 IMG_2237 IMG_2328 IMG_2330 IMG_2511 IMG_2512 IMG_2539 IMG_2570 IMG_2581 IMG_2658 IMG_2669 IMG_2701 IMG_2739 IMG_2794

Anunțuri

17 răspunsuri »

1. o daaaa. te urasc pt asta. Noi anul asta n am ajuns in Grecia….pe care si eu o iubesc !! Si sper sa-l readuc si pe sot la sentimente mai bune fata de ea (deh, in tineretea lui, acum o mie de ani a fost prins la munca fara viza si exilat nu tocmai elegant de autoritati…si de atunci „uraste” un pic natia) . Dar la anul sper sa recuperam…!! SUperbe poze !! SA va fie de bine concediul.

Apreciază

2. haloo 🙂 superb in Grecia 🙂 si noi ajungem in septembrie 🙂 deabea astept 🙂 ! noi o sa mergem in Thassos si cu plodu dupa noi :)) . Vacanta in 2 se lasa asteptata :)))! fff frumoase pozele 🙂 !

3. Cool pics you’ve got there granny :)) Sa va fie de bine concediul.Cand mai ajungeti nu ratati pestera Diktiana( a se lua incaltari comode ca asa ajungeti acolo) si water-parcul din Annapolis(era la cativa km de voi si-i pacat sa n-ai poze si de acolo)

4. Oooof, de data asta nu-i arat articolul lu’ Perisor. E iremediabil indragostit de Grecia si sufera ca un caine ca anul asta nu mergem acolo. E pasionat de limba lor, de mancare, de programul lor de lucru cu pauza de 2 ore la pranz :))). Vrea sa vada fiecare insulita, fiecare coltisor, vrea sa se plimbe pretutindeni si chiar sa ne mutam acolo.

Apreciază

5. Wow, ce rapida ai fost! Senchiu again.
    Valuri nu suna prea bine, desi imi imaginez ca n-aveau 2 m. Mie-mi place apa linistita, sa-mi iau ochelarii si tubul de respirat si sa dau lenesa din maine si din picioare, cu nasul in apa dupa pesti, fara sa ma streseze valurile. Imi amintesc in Zakynthos, am facut celebra excursie la plaja cu epava, vaporasul n-a putut ancora chiar pe mal ca erau valuri, ne-au invitat sa inotam daca vrem pe plaje. Aveau si veste de inot. Io mi-am luat una, cica ma simteam mai in siguranta. La dus a fost ok, ca ma impingeau oricum valurile spre mal. La intors, horror, eu trebuia sa ajung la barca, valurile tot spre mal voiau. Clar, nu iubesc valurile.
    Mancarea, yammy. Tot din Zakynthos imi amintesc mielul la cuptor si chocolate pie. Si cele 2 kg in plus cu care m-am intors :)) si bisericuta cu icoana facatoare de minuni, in care am intrat ca m-a batut la cap prietena mea care voia sa ramana insarcinata. Am intrat amandoua, dar minunea a fost oleaca deviata de la ea la mine, se pare :))
    In Thassos am stat la o vila, tot afacere de familie, in Aliki (cred ca asta-i Marble Beach de care era vorba mai sus). Vreo 7 camere, bucatarie comuna in curte, frigider mare (fiecare camera avea raftul ei), curte cu terasa si multi copaci, gard chiar pe stanci, valurile marii dedesubt, plaja la 10 min de mers lejer pe jos. De mers cu masina, clar. Proprietarii vorbitori de germana si greaca, in rest ioc (asta era in 2007, poate intre timp au mai avansat in engleza). Peste vreun an, doi, vrem si noi sa mergem din nou, tura asta cu sconco.

Apreciază

6. Anul viitor mergem in Grecia! Am zis! Si mie mi-a placut foarte mult cand am fost, dar atunci am vizitat mai mult obiectivele turistice. Acum vreau ceva orasel cu strazi inguste, cu cladiri albe cu albastru si plaja cu apa limpede. Sa ma plimb toata ziua si sa vegetez la malul marii