Avioane

Standard

O sa povestesc doar ce s-a intamplat, incerc sa ma abtin eroic de la comentarii. Incerc am zis.

Miercurea trecuta am plecat cu Air Bucharest in Creta.

Imbarcarea era programata la 06:10, ne-am imbarcat pe la 7 fara un pic, fara niciun anunt ca se intarzie sau de ce se intarzie. Na, se mai intampla. Mancare in avion, zbor placut, restul la timp, totul ok.

La intoarcere, tot miercuri, plecarea era programata pentru ora 15:00.

La 13:10 am ajuns la aeroport. Ghida (Ana, Europa Travel) ne-a spus ca avionul nostru are intarziere. Dimineata, la plecarea din Bucuresti a lovit o pasare. Ghinion. Problema e ca Air Bucharest are doar o aeronava si nu vad cu ce ar putea sa o inlocuiasca. Ne gandim ca probabil dormim acolo. Nu se stie cand vine cineva dupa noi sau cand se rezolva in vreun fel. In 5 minute Ana disparuse din aeroport.  Nu s-a mai intors si nici nu a mai dat vreun semn de viata pana am plecat.

Am inghitit in sec, cu un copil de 2 ani jumate nu prea imi surade sa petrec noaptea in aeroport. Sotzoo are luminite in ochi, el iubeste avioanele si cateva ore petrecute in aeroport sunt ca o excursie la Disney Land. Si eu sunt destul de calma, nu vad ce as rezolva daca m-as agita.

Ne asezam pe o banca, langa alti romani care merg la Bucuresti. Stam afara, e cam cald. Ceilalti au venit cu Christian Tour. Ghidul lor e la 2 banci, anunta in cel mai scurt timp ca vine o alta aeronava dupa noi, la 5 fara ceva se deschide check-in-ul, la 7 fara ceva decolam.

Ma plimb cu Sara prin aeroport asteptand sa treaca timpul, e aproape 3 si ora ei de somn a trecut deja, devine obosita si deci, un pic nervoasa. Pe ecrane apare check in open pentru Bucuresti incepand cu ora 3, mai devreme cu 2 ore decat estimase nenea de la Christian Tour. Il rog pe sotzoo sa verifice, sa nu am eu ceva halucinatii. Dap, asa e, mergem sa facem check-in-ul.

O coada sa iti dea boarding pass-urile. 30 de minute si nu se intampla nimic, doar stam la coada. Dupa ce iei boarding pass-urile, nu lasi bagajele acolo ca la orice alt aeroport civilizat din lume  (aproape orice aeroport). Le iei cu tine si astepti la alta coada. Apoi te duc sa iti controleze bagajul ca te-a mancat in behind sa pui laptopul in bagajul de cala. Si laptele praf pentru copil. Dubios.

Apoi o alta coada (normala de data asta) pentru control. Pe atatea drumuri Sara adoarme la sotzoo in brate. Atipise cam de 10 minute cand ajungem noi la control. Ne verifica bagajele, cica Sara trebuie sa mearga singura prin detector. Eu protestez, sincer, socata: But she’s sleeping! Cucoana imi raspunde ca ii pare rau. No, you’re not (ii spun, nu reusesc sa ma abtin). Sotzoo se conformeaza si Sara merge ca un somnambul pe luna. Plange. O luam in brate repede, detectorul bipaie, o controleaza pe Sara. Oare daca aveam de gand sa arunc avionul in aer imi luam plodul cu mine? E o vale a plangerii, sunt multi copii, mai toti dorm ca deh, la ora 4 si ceva mai toti dorm si na, toti sunt treziti din somn fara mila.

In final decolam la 7 pm. Doar 4 ore intarziere. Extrem de putin, ma gandeam sincer ca e posibil sa dureze mai mult.

In avion, Tarom si Christian Tour isi cer scuze pentru neplacerile create, desi nu era aeronava si deci nici vina lor.

Aproape ma simt nemtoaica sau ceva. Multumim :).

Reclame

16 răspunsuri »

1. Noi tot cu Air Bucharest am zburat in Turcia. De cand am aflat cu cine zburam am dat un search si m-a apucat rasul cand am vazut ca au doar o aeronava. Imi si imaginam scenariul descris de tine, noroc ca la noi nu a fost cazul, in schimb am avut parte de „distractia” asta la intoarcerea din luna de miere, din Egipt.
    Se intampla oricum si la case mai mari :).

Apreciază

• LR. Acum am citit postul de pe blog, mai, sincer, s-au purtat civilizat. Mai spun o data, ghida de la Europa Travel a plecat in 5 minute si n-a mai dat niciun semn de viata, ce fastfood, ce autocar, ce 2 feluri de mancare :)). E adevarat ca si intarzierea a fost mult mai mica la noi, dar eu pe bune ca am fost impresionata ce repede s-a rezolvat. After all, stiam cu totii cu ce companie zburam si care sunt riscurile. Nu zic sa nu faceti plangere, Doamne Fereste, doar spun ca na, ne puteam imagina ca se intampla asa ceva la o companie cu o singura aeronava 🙂

2. Ai avut chiar nervi de otel. Ma bucur sa aud ca cei de la Christian Tour nu se dezic. Am fost si noi in Santorini cu ei si am fost foarte multumiti. Si in Santorini pe aeroport a fost am aceeasi poveste la imbarcare….stat la mai multe cozi decat era necesar plus intarziere.

3. Noi am mers in Turcia fara probleme, s-au respectat orele intocmai – Mr Peter are contract cu Turkish Airlines. E o chestie la care am tinut cand am ales vacanta: sa fie companie serioasa si agentia de turism dar si cei cu care se zboara.
    Problema e ca in Baneasa ne-au oprit bagajele, fara sa ne anunte, pentru ca aveam in fiecare cate o cutie de lapte praf. Si am ajuns la hotel cu doi copii, cu hainele de pe noi si cu bagajul de mana… de care am tras doua zile, ca nu-mi venea sa dau 40 de euro nici pe pampers, nici pe crema de plaja de la magazinul hotelului. Dar agentia ne-a ajutat, au fost tot timpul pe faza, macar nu ne-am simtit abandonati 🙂

Apreciază

4. Mda… noi eram in grupul venit din Iasi cu Christian Tour, si in loc de ora 09.30, am plecat la 1 noaptea, dupa o zi plina de minciuni si nervi! Si nici macar nu am fost dusi inapoi in Iasi, ci pe aeroportul din Bacau, si mai apoi cu autocarul pana in Iasi 😐 Maine depunem plangerea la OPC.

Povestea a scris-o iubi pe blogul lui:

iar in presa locala a fost relatat aici:

Apreciază

• Cu provincia se rezolva mai greu 🙂 Oricum am putut testa la orizontala cat de confortabile sunt scaunele din aeroport, avion si autocar, toate in aceeaasi zi. Totul in timp ce ma indopam cu pastile pentru durere de cap.
        Acum ramane ca amintirea a ceva mai „picant” la final de concediu. Am vazut macar o insula foarte frumoasa, si o plaja superba, la Gramvousa (vazuta de sus, de la cetatea venetiana).

5. Pliz, pliz, mai multe detalii despre Creta. Azi am primit cadou de la un coleg de-al sotului o saptamana de concediu, prima saptamana din septembrie (doar timpul, desigur, nu si destinatia :D, dar au fost n’spe mii de milioane de discutii la barbatu-meu la serviciu cu concediile de anul asta, incat saptamana asta cedata din concediul lui de un coleg dragut o consider cadou). Asa ca rotitele mele se invart frenetic. Ne trebuie un last minute, avion clar, 7 zile maxim, preferabil demipensiune. Grecia, my love. Creta, Lefkada si Santorini bazaie prin capul meu.
    So: unde anume in Creta fusesi? ce hotel? ce tip de masa? per total, sejur cu plus, cu egal sau cu minus?
    Senchiu, senchiu, senchiu.

Apreciază

• Heronissos, Diamond Apartments. Foarte multumita de hotel (doar mic dejun-cretan-bun), mancat la terase delicioasa, e ok cu mancarea de plozi, gasesti ce sa ii dai. INSA. Statiunea nu e de plozi, plaja e mica si stancoasa, genul cu multe magazine, mai mult pentru pustani, insa cam pustie, ceea ce a fost bine pentru noi :)). Zakynthos daca nu ai fost are o plaja mare, apa calda si potrivita pentru plozi, la preturi absolut decente, iti recomand (desi au mai putine terase si iar e plin de tineret, insa imi amintesc ca a fost destul de liniste). Sau alta parte a Cretei, cu o plaja ceva mai potrivita. Plaja Vulisma din Creta ne-a placut enorm (am inchiriat o masina pentru o zi). O sa scriu mai pe larg, cand oi avea un pic de timp care nu se prea intrezareste. :). La Pefkohori am fost acum cativa ani (3), dar parca mi s-a parut mai scumpa zona decat Creta.

• In Zakynthos am fost, e superb, stiu. Thassos, Corfu, Rhodos, bifate si astea. De asta ma gandeam la Creta. Vacanta de porumbei, sconco ramane la bunici 😀
        Asa ca astept povestea pe larg, intre timp lecturez travel guide-uri 🙂