Praga

Standard

Am dat o fuga si la Praga. Stiu ca pare de porc ca abia am scris de Roma si am mai fost si nu mai zic unde in decembrie, dar sotzoo a primit pe mail ceva cupon din ala ce moasa-sa e, voucher si a prins o mega oferta la Praga cu cazare 3 nopti, transport cu avionul, mic dejun. Si nu, n-a fost teapa, a fost chiar foarte ok. De fapt noi am tot luat chestii de pe site-urile astea si intotdeauna a fost ok. 😀 Si plus ca am zis ca 2 ani n-am fost nicaieri asa ca na, n-am rezistat.

Hotelul era de 3 stele si chiar 3 stele avea, curat, nu mobilat cine stie ce, nu foarte mare. Am uitat cum ii zice. Alton parca. Ma rog, standardele noastre in materie de hotel sunt very low, adica atata timp cat e curat si nici prea frig/cald, pentru noi e perfect. Oricum doar dormim acolo.

Am ajuns la 6 si ceva la ei (dimineata). Nu ca asta ar fi asa important, mai important e ca erau -8 grade. Adica MINUS OPT GRADE. Si a tinut-o tot asa, maxima au fost de 0/2 grade. Si a nins. La fix jumatatea lui martie. Ne-am, pardon, cacat pe noi de frig. Prima oprire a fost nu la ceva monumente ci fix la mall. Sa ne luam izmene. Rectific. Sa imi iau izmene, sotzoo e calduros. Si manusi. La 3 cand plecam de acasa, imi dau seama ca mi-am uitat manusile. Si-l intreb pe sot: sa ma intorc sa le iau? Zice: neah, cat de frig poate sa fie. Na. Ca atat de frig a fost.

Eu mai fusesem o data acum vreo 10 ani cred, cu taica-miu. Imi amintesc ca am mancat cel mai bun carnat ever ever. Am mancat si acum. E la fel de bun cum mi-l aminteam. In schimb sunca sa nu luati, e teapta, scrie gramajul la suta de grame si iti trantesc vreo trei sute in farfurie si nici nu e buna. In schimb il tinusem minte ca pe orasul chihlimbar, era plin de magazinase cu bijuterii. Acum nu, maruntisuri, email, cristale de Bohemia, restaurante, fara chihlimbar.

Shoppingul a fost neaspteptat de prielnic, au niste magazine uriase (Bata pe 5 etaje gen), cu tot felul de preturi si mai toate firmele posibile si imposibile.

De mancat am mancat in mai multe locuri, mi-a placut la vreo 2, dar doar pe ala de mi l-a recomandat var-miu il mai tin minte (adica am mesajul in telefon ca altfel il uitam si pe ala la ce nume imposibile au). U semika e asta, pe Vratislatova 36, a nu se confunda cu Vladislavova cum am facut noi unde nu era nimic :D. Mancarea e buna buna buna, in general. Au o varza incredibil de dulce (eu ii banuiesc ca pun zahar) si ceva galusti sinistre din paine sau cartofi. Si carne. Multa carne. Partea asta mi-a placut 😀 Rata, porc, di tati. Bun.

De vizitat sincer 2 zile iti ajung cu prisos. Centrul, castelul, hai cladirea aia dansatoare, restul meh. De fapt tot orasul e cumva de vizitat, mie mi-a placut atmosfera, plimbatul pe strazi fara scop. De fapt, asta e partea mea preferata cand merg intr-un oras, sa bantui asa hai-hui. Chiar vorbeam cu sotzoo ca pe cat de lenesi suntem in Bucuresti pe atat de activi suntem in vacante :).

Si am vazut tot felul de chestii pe care nu le-am mai vazut nicaieri pe unde am umblat: cele mai lungi scari de metrou ever ever ever, cred ca aveau 100m. Stai ca am poza.

Astea. Se vede ca-s lungi rau?

Si paturici in restaurant. I so liked that la cat de friguroasa sunt.  Si o bicicleta pentru 6 oameni :). Si ceva chestie dubioasa in centru si nu numai, un copac de care agatau panglici si oua. De Paste. Na, la noi nu e asa, chiar n-as fi crezut ca e o treaba sa agati oua in copaci. 😀

Pe scurt, merita un drum la cat e de ieftin si la ce buna e mancarea. Voi stiti ceva oras din asta ieftin si dragut? Sau nu va place sa colindati? 🙂 Mai multe poze pe Facebook, ca de obicei 🙂

IMG_6238 IMG_6241.CR2 IMG_6298 IMG_6304 IMG_6337 IMG_6358 z

Anunțuri

13 răspunsuri »

1. foarte frumoase pozele. poti sa-mi spui si mie de pe ce site ati luat oferta(voucherul)? ma tot tenteaza si pe mine o mini-vacanta si am tot vazut pe kuponiada dar nu stiu daca sa ma risc sau nu, adica nu stiu daca sunt sau nu seriosi :)) . multumesc!

Apreciază

2. Mie imi place sa colind dar nu ma pot lauda ca am gasit orase ieftine. Cele mai scmpe au fost Londra si Copenhaga !!! La Londra nu mai vreau sa merg insa la Copenhaga mi-a placut, nordicii astia au ceva special al lor, sunt foarte moderni si relaxati, iti zambesc cand te privesc in ochi si cand vezi atatia blonzi si blonde frumoase in jur te face sa te simti bine. In Italia a fost mega scump la Florenta si ceva mai convenabil la Rimini. Va recomand o vacanta de vara la Rimini, au ceva mai larga, organizata si fina plaja pe care am vazut-o eu pana acum ! Au viata de noapte super, hoteluri minunate iar macarea e delicioasa si convenabila la pret.
    Mai recomand Bruxelles, Bruges, Anvers si Ostende (la mare). In Franta vizitati Strasbourg chiar daca in principiu nu e o destinatie turistica principala, e un oras superb. Si nu ratati in nord podgoriile lor renumite unde puteti sa vizitati locurile in care se fac vinurile albe cele mai bune din lume, puteti sa degustati si sa cumparati vinuri direct de la producator.
    In Elvetia e de vazut TOT : Berna, Lausane, Neuchatel, Zurich, Lucerna, Solothurn, GENEVA si multe statiuni montane chiar daca nu schiati. Au si cateva lacuri superbe inconjurate de vile de lux si restaurante excelente. Mancati fondue de branza si de carne !!!
    Nu ratati Luxembourg, dureaza 1 zi dar merita din plin.
    In Spania Madrid, Barcelona, Santiago de Complostela ( care e la 40 km de ocean ) si multe altele la care inca nu am ajuns dar am in plan
    In Grecia nu ratati Santorini, Mikonos, Salonic si Atena.
    In Austria inafara de Viena, Salzburg si cat mai multe statiuni montane care sunt o incantare.
    In Germania, Munchen, Frankfurt, Berlin, Metzingen ( un outlet maaare si fabroca Hugo Boss) si multe orase mici care arata ca de turta dulce.
    In orice oras evitati sa mancati in zonele destinate special turistilor, alegeti restaurante mici, de familie, din cartiere, unde mancarea este mult mai buna si gatita ca la carte.
    Si nu ratati Parisul, e cel mai frumos oras din lume 🙂

Apreciază

3. Orasul meu preferat! Cred ca toata viata va ramane pe primul loc, nu cred sa il detroneze altul. Si, culmea, desi il iubesc, nu as vrea sa il mai vizitez pentru ca mi-e frica sa nu se fi schimbat sau sa nu ma fi schimbat eu de cand am fost acolo si sa fiu dezamagita sau macar sa mi se stearga din suflet amintirea superba pe care o am din acea vacanta. Un oras superb!

4. Daca-ti amintesti site-ul cu vouchere, musai-musai sa-l scrii si aici, pliz. O prietena imi zicea de groupon ca ar fi ok. Ma mananca palmele sa planuiesc o escapada de 3-4 zile, dar trebuie sa mai stau cuminte cam o luna ca abia pe urma o sa am clare disponibilitatile de concediu anul asta.