Recunosc, am dezertat

Standard

V-am mai povestit cred, ca atunci cand eram gravida visam ca programul nostru de colindat va ramane neschimbat. Well, abia acum am reusit. Dupa 2 ani. Ca in visele mele before plod, ea a ramas cu mama si noi am fugit. Dar a meritat asteptarea, am fugit la Paris :D. Mai fusesem amandoi, dar niciodata impreuna, si am prins si ceva avion decent :).

Sara a ramas cu mama si cu sora ei si n-a zis nimic, nu a plans, si-a facut programul normal de mancat, ba chiar a scos-o pe maica-mea din camera la somn, inteleg ca doar eu am privilegiul sa stau cu ea pana adoarme :)). N-am regretat o secunda decizia sa mergem fara ea, ea, in primul rand ca ea a fost ok acasa, ar fi fost un chin pe frigul asta cu ea si atat mers pe jos, schimbat de metrou-btw nu au la toate facilitati pentru carucioare, am vazut tone de plozi supraobositi, urland in muzee/tren/avion, plus ca e prea mica sa fi inteles ceva, ar fi fost un chin pentru toti 3. 🙂 In plus, dupa 2 ani, m-am simtit 100% me again, si m-am trezit singura. A fost ATAT de ciudat sa ma trezesc cand mi-am facut plinul de somn. Nu am stiut cum sa reactionez, m-am culcat la loc in prima zi, am crezut ca e noapte or something, cum adica sa ma trezesc eu singura, dimineata? :))

Mi-a fost frica atunci cand am plecat ca am asteptarile prea mari dupa 2 ani de hibernat si ca o sa fiu dezamagita, ca Parisul nu e chiar pe primul loc in topul oraselor mele favorite si ca e iarna, o sa inghet si o sa fiu ciufuta, ca o sa fiu panicata in lipsa Sarei. Oh well, I was wrong. A fost exact atat de bine cum imi imaginam si inca ceva :), de fapt, cred ca nu imi imaginam macar ca o sa imi placa atat de mult, 24/7, in ciuda ploii, a vantului si a frigului, nici n-am clipit :D. Eu si sotzoo ne potrivim la asta, chiar daca in general suntem 2 couch potatoes, cand iesim intr-un oras nou nu ne lasam pana nu  il vizitam pe tot. Asa am facut si acum, am mers nooooon-stop cu nasurile inghetate cu tot :D. Avantajul la a vedea un asa oras a doua oara e ca stii deja unde sa mergi si nu esti stresat de lipsa timpului, ca oricum le-ai mai vazut 🙂

Ok, pe scurt despre ce si cum, ca poate mergem a 3-a oara sau va dau o idee :P. Noi am mers cu low cost, am aterizat pe Beauvais, la 80 de km de Paris (un fel de Baneasa al lor). La intoarcere am facut o ora pana la autostrada si nu era rush hour, a avut intarziere 45 minute. Autobuzul costa 15 euro/30 dus-intors, fuga la coada cum aterizati, imediat in dreapta aeroportului. Oricum, merge repede. Cred ca pe la 1 am ajuns in Paris. In prima zi am fost la Sacre coeur, am baut vin fiert de la casutele de Craciun din aproiere, ne-am plimbat pe stradutele din Montmartre (asta e una din partile mele preferate, sa mergem asa, aiurea, pe stradute :)), am mers la Moulin Rouge, apoi la Galeriile Lafayette (merita, pentru dom), am trecut pe la la Madeline, apoi in Place de la Concorde, la roata, si apoi pe Champs Elysees, iar la casutele de Craciun (am luat cina-sanwich cu jambon 5 euro, foarte foarte bun, de fapt mie orice mi-ai da cu bagheta lor mi s-ar parea foarte foarte bun :)), apoi pana la arc si acasa, hotelul era in apropiere. Toate pe jos, doar pana la Sacre coeur am luat metroul (10 bilete cu orice mijloc de transport in comun – 12euro, cel mai avantajos).

Am stat la Hotel Elysees Bassano, am prins un tarif foarte bun prin agentia unor prieteni (tenchiu again). Camerele mici, ca toate in Paris, baia maricica, avea cada, caldura multa, miros impregnat peste tot de tutun (inca n-a iesit din geaca) si receptionist care vorbea romana, Fabio. Vorbea romana mult, eeeeeeexagerat de mult. Noi am incercat si cu hotel mai ieftin si mai departe, dar ne-a fost greu, preferam asa. Langa era un magazinas si un local italian unde mancai paste bune bune, desert si o bautura cu 12,4 euro. F. bun pret pt Paris. Apropos, chelnerii au fost decent de draguti, nu ne asteptam, in schimb mesele la fel de minuscule ca data trecuta. Erau inimaginabil de mici, cam cat o carte mai mare, asa :).

A doua zi am fost la Louvre (stiti cate tablouri cu plozi alaptati in public sunt? Muuuuuulte :D) in prima jumatate a zilei, te ucide de picioare, apoi am fost la Halls sa cautam Au pied de couchon recomandat de Vulpitza. L-am gasit, dar era full si 30 persoane asteptau in picioare. Si btw, e 35/45 euro meniul, nu 20 😦 Asa ca am mancat la ceva braserie de langa, pe colt. Cel mai scump si prost loc unde am mancat, ceva in mancare avea gust de ranced. Banuim uleiul. Bleah. Am vazut Palatul Regal si apoi am mers la podul cu lacate (mai nou sunt 2, btw :D), am trecut pe la buchinisti (cu care ne-a TERORIZAT profa de franceza in liceu), apoi pe insula si la notre dame. Era o coada infernala la urcat in turn, asa ca am vizitat doar interiorul. Apoi la domul invalizilor, ne-am vazut cu un coleg  al sotzoolui care locuieste acolo, am baut o bere, un vin fiert la restaurantul romanesc Doina, nu  il recomand nici dusmanilor (nici ptr. preturi nici ptr. companie, era un manelist cand am fost noi de imi venea sa ma ascund sub masa). Si am gustat si eu macarons (acum vreo 2 saptamani nici nu auzisem de ele :D); buneee si scumpeee, cam ca toate la Paris (unele preturi erau chiar absurd exagerate-niste pisici urate 45 euro, wtf?!).  Apoi am vazut turnul Eiffel. Noaptea.

Stop. Respiram.

Chiar daca Parisul nu e zaoan (Roma e inca pe primul loc) pentru mine, turnul e. E un must see. Sunt putine chestii care imi dau senzatia aia in stomac  pe lumea asta (scufundarile, plimbarea in desert, Manastirile de la meteora si Turnul Eiffel) 🙂 serios, chiar merita. De data asta m-a luat de 2 ori prin surprindere, m-am trezit cu el in fata, la capatul unei stradute :). In seara aia am mai trecut pe la trocadero, si acasa.

A treia zi am urcat repede la Notre Dame in turn, apoi muzeul d’Orsay, care mi-a placut foarrrrrte mult (si nu sunt genul muzeu :D), apoi am mers la Versailles (si aici mi-a placut, nu ajunsesem before, e foarte  palat asa, dar intunecos si deprimant, senzatia asta mi-a lasat-o). La ceva braserie cu verde de vis-a-vis de gara am papat pentru prima oara…melci! :)) EU am insistat, sotzoo zicea ca nu ne descurcam cu clestii :)). Au fost…comestibili :D. Foarte foarte buna mancarea, si preturile ok. La intoarcere ne-am urcat in arcul de triumf si apoi la plimbare pe la magazine pe Champs  Elysees. Apropos, noi am avut Museum Pass, am economisit cativa euro cu el si n-am stat la coada in unele muzee multumita lui.

In ultima zi am fost in La Defence, i-am gasit Sarei un jerseu cu Minnie si niste puzzle-uri dementiale (la noi n-am vazut). Apropos,  tot ei i-am luat cea mai tare perie de par ever de la Pylons. Magazinasul asta a fost heaven on earth for me, as putea primi cadouri de aici pentru toate aniversarile mele viitoare si nu m-as plictisi. Plin de chestii vesele si colorate 🙂 delicios. La Toys R Us am vazut cea mai tare promotie ever, ptr cumparaturi de 50 de euro primeai un voucher de 100 de euro pentru decembrie 2013. Noi de ce n-avem magazinele astea? 😦 Asa. Am vizitat si piata de Craciun de acolo, am mancat un sandwich racleta yummy, iar sotzoo ceva amestecatura gatita in niste tigai uriase-a fost foarte multumit. Am mers apoi le Bon Marche, foarte pariziana asa atmosfera, mi-a placut (au cele mai tari vitrine ever, cu mecanisme, cu castele, cu muzica, n-am vazut ever asa ceva, le luau pe cele de la Galerii care erau facute dupa povestile Disney si era coada de lume la privit), la Le Jardin de Luxembourg si la Saint Sulpice  si la Saint Germain des Pres si gata. Ma dor degetele. Si picioarele, am scris asta in autobuz, pe drumul de intoarcere spre aeroport :). This was my end holliday for my 2 years holliday with Sara (si, de fapt, s-a dovedit ca asta a fost cea mai frumoasa vacanta din viata mea, niciun Parisul sau Roma sau altele :)). Mi-ar fi placut sa scriu asta in franceza, dar v-am explicat ca mi-am urat profa de  franceza in liceu :)). Oricum, doamna T., sa stiti ca m-am descurcat onorabil astea 4 zile :D.

Ei, cum e?V-am facut pofta de plimbare au ba? 😛

PS. Mai jos, povestea in imagini

LE ca uitasem. Orasul luminilor my ass, niste luminite pe Champs Elysees si atat, Bucurestiul a fost mult peste anul asta (bine, la ei e campanie electorala abia in februarie:D)

IMG_4746 IMG_4798 IMG_4799 IMG_4805 IMG_4860 IMG_4956 IMG_4970 IMG_5149 IMG_5152 IMG_5176 IMG_5180 IMG_5237 IMG_5504 IMG_5587 IMG_5666 IMG_5692 IMG_5824 IMG_5855 IMG_5947 IMG_6072 IMG_6099 IMG_6148 IMG_6150 Untitled Export

Reclame

43 de răspunsuri »

1. de cand tot asteptam sa povestesti, inca de aseara tot intru si verific:) ma bucur ca v-a placut si ca v-ati simtit bine si ca Sara profita de timpul cu bunica. minunat, iar pozele sunt superbe (imi plac cel mai mult alea cu clestele si cu melcii :))
    pupam. paaaaaaa

Apreciază

2. Off…M-a palit o nostalgie.Eu nu am apucat sa vad tot ce ati vazut voi.Am avut placerea de a vizita Parisul de 2 ori.Si din pacate nu l-am vazut cu iubitul, eram plecata cu o filmare. Din cauza asta nu am vazut tot.Dar imi doresc foarte mult sa mergem amindoi. Il vezi altfel asa. Doar ca mai avem de asteptat, sa mai creasca piciul.Nu putem pleca oricum, oricind. Intr-adevar, Parisul vazut noaptea din turn este superb.As avea multe de povestit, dar nu am timp pentru ca sint la filmare. Ma bucur pentru voi si vacanta bine meriata.

3. Wauuu, ce frumos!!!Ma bucur muuult pentru voi si sper ca orice il viziteaza sa il vada asa frumos cum este! 🙂 Ai descris superb Parisul! Eu am simtit fizic senzatia de indragosteala de Paris, ca si cum imi intrase ceva in corp si mi-l controla!!! Iubesc orasul asta si mi-au dat lacrimile vazand pozele, eu am fost intr-o primavara doar 2 zile cu fetita cand avea vreo 3 ani, apoi cu sotul in 2010, 6 zile, dar pare o vesnicie de atunci!!! Sigur as indura frigul si vantul de pe Sena pentru poze noi cu turnul Eiffel! 🙂

• Mi-am amintit ca am vazut 2 indragostiti la baza Turnului, sunt 100% sigura ca erau la primul sarut, se vedea din emotiile lor, cred ca o sa ii tin minte toata viata 🙂

Apreciază

4. Foarte fain Parisul, pozele si povestioara. Stii ca intr-un fel mie mi-e teama sa merg acolo? De cand ma stiu am iubit Parisul din poze, TV sau carti. Chiar si Parisul ala mizer dinaintea lui Ludovic 14. M-a fascinat mereu, l-am luat drept kilometrul 0 al Europei. Istoria e de vina, e una din pasiunile mele.
    Bun, revin. Mi-e teama sa ma duc acolo si sa imi dau seama ca nu e cum credeam eu. Sunt sigura ca nu o sa gasesc in Parisul asta contemporan nici 1% din ceea ce imi imaginez. Cand imi fac curaj te anunt si iti povestesc. N-ar strica si niste bani alocati pentru asta, sincer :). M-o auzi Mos Craciun al anului 2014?

5. Ce n-as da sa pot vedea si eu Parisul… mai ales dupa ce am citit in ultima perioada mai multe articole faine despre el. Dar, cine stie …poate odata. Oricum felicitari, un cadou fain inainte de reintegrare pe piata muncii 😉 . Eu n-am avut asa noroc 😦
    Iar pozele superbe,ca de obicei

Apreciază

• Multumesc. Ii mai spuneam cuiva, daca planifici din timp, si pandesti oferte la avion si la hotel, poti scoate orice capitala aproape, la pret de…Predeal sa zicem, si vorbesc foarte serios. Dar e un risc sa stabilesti ce vei face peste 6 luni. Noi asa calatorim, si luna de miere am scos-o cu muuuuuuuuuuuuuuuult, dar muuuuuuuuuult, sub orice oferta a agentiilor de pe piata 🙂

6. I hate you pentru escapada asta 😀 ati facut un adevarat tur de forta, sprancenele mele se ridicau pe masura ce citeam, si au atins apogeul la Musee d’Orsay si Versailles in aceeasi zi, plus bonusul de shopping :))
    Clar, mi-ai facut o poftaaaaaaaaaaaaaaaa……………….. deja mi se invart rotitele in cap, pana in martie sunt in stand by cu calatoriile, dar deja se infiripa un gand de Belgique la sfarsitul lui martie 😀

Apreciază

• Am mers non stop, pe cat stam aici cu fundul in masina pe atat nu stam locului o secunda cand vizitam un oras, si eu ma uitam asa la sotzoo si ma gandeam ca daca m-ar pune sa merg pe jos iarna, de la Unirea la Romana, cred ca l-as bodogani o luna, dar asa, sa merg 12 ore non-stop prin Paris mi-a fost ok. Noroc cu cizmele comode, dar spatele m-a cam tradat :)). Astept impresii despre Belgia, eu am fost doar in Bruxelles si e undeva in fundul listei 😀

• Eu am stat 2 ani in Belgia, si probabil sunt subiectiva din cauza asta. Bruxelles nu e in top nici la mine, dar e merita vreo 2 zile, Atomium si Mini Europe sunt simpatice, dar de zona Meusei, Namur-Dinant eu sunt indragostita, si clar merita o vizita si Brugges si Anvers. Restul, not interesting din pct meu de vedere.

7. La modul in care va organizati voi, 5 zile de stat efectiv in Belgia e arhisuficient. Punct de stationare in Bruxelles, ai trenuri cam din ora in ora spre toate destinatiile, si sa nu uitam de shoppingul pe Rue Neuve 😀

Apreciază

8. Au! Au! Au! Cred ca am un junghi. Au! Ba nu, cred ca e invidia…. Respira Anca, respira! Gata, cred mi-a trecut! :)) .
    Superbe pozele, felicitari! Cred ca Parisul e superb in perioada asta a anului…