Honeymoon in Singapore si Bali (partea 1)

Standard

Ca sa ajungi in Singapore zbori de ti se apleaca. La dus, cu escala la Amsterdam, 2 ore jumate pana acolo si apoi inca 12 pana la Singapore. La intors 13 pana la Paris si apoi inca 2 pana acasa. Ma inarmasem strategic pentru zborul de 12 ore (in bagajul de mana 3 carti, laptop si chiar imi cumparasem sudoku si integrame din aeroport, asta in disperare de cauza). Dar nu a fost nevoie. Puteai sa iti alegi din o gramada de filme la care sa te uiti, unele din ele chiar foarte noi. Erau si jocuri, muzica samd, deci chiar nu te plictiseai. In plus, tanti stewardesele de la KLM (! Nu cele de la Air France cu care ne-am intors care erau dezastru) erau din alea cum vezi in filme: super, super amabile, iar pentru ca eram cam inghesuiti, l-au rugat pe nenea de langa noi sa se mute in spatele avionului. Ceea ce inseamna ca am avut loc de dormit suficient. Cel putin eu :D.

In apropiere de Singapore ti se punea in brate un formular pe care scria mare de tot si cu rosu TRAFICUL CU DROGURI SE PEDEPSESTE CU MOARTEA. Daca  reuseai sa treci peste moment, si nu prea aveai de ales, in aeroport formalitatile durau cam 30 de minute, si constau in scanarea formularului si a pasaportului fiecarui calator  (distractia e identica si pentru Bali, btw). A, si te verifica de te ametesc, si la urcat (de minim 2-3 ori) si la coborat.

Buuun, la iesirea din aeroport te loveste caldura si nu mai scapi de ea pana la intoarcere. Sunt cam 31-32 de grade (constant), dar umiditatea e extrem, extrem de mare (totusi in Bali e mai racoare decat in Singapore, nu-mi e clar motivul). Taxiul pana la hotel ne-a costat cam 25 de dolari de-ai lor.  In taxi, hotel, orice magazin, aerul conditionat e pe dat pe SUPER FRIG. Daca reusesti sa nu racesti la diferentele alea de tempertura in maxim juma de ora e mare lucru.

Am stat la Hilton, pe Orchand street la dus si la Pan Pacific (langa port) la intors.

La Hilton n-am fost foarte impresionati la inceput, intrucat le-a luat fix 30 de minute si 2 telefoane sa ne parasuteze bagajele in camera, dar in rest au fost ok.

La Pan Pacific am avut o panorama frumoasa, iar camerele erau extrem de asemanatoare cu cele de la Hilton, doar ca mult mai prost antifonate, il auzeam perfect pe nenea de langa noi.

De fapt panorama e coplesitoare, asta e ce iti ramane in cap, eu una nu am mai vazut orase de genul asta pana acum, cu zgarie-nori si lumini si numai high tech si modern fara nimic vechi sau cultural cum suntem obisnuiti de pe acasa si de prin toata Europa in definitiv.

Orchand street e strada lor de shopping. Si cand spun shopping inseamna shopping heaven. Adica si pe stanga si pe dreapta cat era strada de lunga doar super giga mall-uri cu magazine incepand de la Berska si terminand la Armani, Louis Vuitton, Prada samd. Preturile sunt tot ca la noi (ION mall e cel mai rasarit din zona).

Nu pot sa va recomand niciun restaurant bun, noi am mancat doar la unul singur care nici nu merita mentionat, in rest doar mac, ribbs si chestii cat de cat asemanatoare cu ce aveam acasa. Oricum, toate restaurantele sunt f. scumpe.

Noi am luat the Hippo tour ca sa vizitam orasul (autobuzele alea clasice double deckers). Ne-a costat 33 de dolari singaporezi de persoana, 2 zile, si am vizitat cam tot ce se putea (erau mai multe incluse, turul „city”, “heritage”, cel de noapte si o excursie pe rau).

Cladiri care de care mai impresionante.

Roata lor (imensa de altfel).

Cazino-ul cocotat (tocmai ce il terminasera de constuit, costase ceva horror de scump si e al doilea ca marime din lume dupa unu’ de prin Las Vegas).

Traditionalul leu singaporez (jumatate leu jumatate sirena).

Mi s-a parut interesant cum isi uscau rufele.

Little India e locul unde (evident) sunt indienii, e gen talcioc cu mult aur si haine mai ieftine. Nu ratati nimic daca ocoliti zona.

Insula Sentosa (insula de distractii, cu plaja, restaurante, baruri,  un palat, trenulete, un acvariu destul de mare, un spectacol de apa si lumini- gen Barcelona doar un pic mai scurt si mai slab-noi n-am mai prins locuri in w/e, dar se vedea si de pe margine :)).

Transportul pe insulita e gratuit, cu titi-car-uri dar si cu trenulete suspendate. La intrarea pe insula e cel mai mare mall din Singapore (Vivo).

Tot pe la intrare e si leul singaporez varianta extinsa (cam de 10 ori mai mare decat cel original). Sa nu uit, pe strada se deplasau nestingheriti niste pauni/fazani?.

Si cam atat despre Singapore, ne-am mutat la Bali.