Tunisia

Standard

Am fost in Tunisia de Revelion 2008/9, pentru un pic de caldura. Nu e chiar asa de cald cum ne asteptam noi, sunt cam 12 grade, sa zic ca poate am prins totusi si 15. Oricum, cerul e senin tot timpul si soarele e prezent, chestie care aduce mult optimism dupa cerul gri din iarna din Romania. Parca mai iei o gura de aer pana vine primavara.

Noi am ales un hotel mai ieftin, Soussana din Sousse, pentru a compensa cu excursiile. Hotelul e ok, cam de cati bani dai, destul de curatel, camerele mari, cu balcon.Micul dejun era identic in fiecare dimineata si, din cate imi amintesc, absolut gretos (margarina, oua fierte, o cafea oribila, sucul – un fel de apa dulce colorata-, un fel de branza cam dubioasa). Oricum, pentru cei care nu agreaza carnea de miel/oaie partea cu mancarea nu va fi foarte distractiva, pentru ca astea sunt predominante. Interesant e ca nu aveau deloc gustul si mirosul ala specific.

Sousse e un orasel frumos, cu medina de rigoare in centru, cu un port comercial si cu un port turistic la cativa km (Port El Kantaoui parca se numea). Din pacate nu imi amintesc numele strazii, dar mai jos de hotelul Soussana este un restaurant unde am mancat cea mai buna mancare din tot sejurul in Tunisia. Pentru 25 de euro am primit mai multe fructe de mare si peste decat am putut manca, pregatite delicios.

Sousse

soussePort Sousse (comercial)

port sousseMedina Sousse

medina sousseMagazine Sousse (nu recomand nimanui sa cumpere ceva de acolo, mi s-au parut cam dubioase; in afara unui mic magazin din centru, unde preturile sunt fixe-si de asta un pic mai mari- totul e negociabil, mai ales in medina).

magazin sousse

Chiar langa medina, e piata de peste, cu miros specific si multa galagie

piata peste sousse

La cativa km de Sousse, e portul turistic, Port el Kantaoui, foarte frumos, cu magazinase si restaurante cu peste bun. Atentie la bere, e fara alcool in 99% din cazuri, desi ei o prezinta drept „light beer”.

port el kantaouiport el kantaoui1

Plaja e foarte frumoasa, mare si incapatoare, cei care merg vara acolo sunt norocosi. Nisipul e fin, altfel decat la noi totusi.

plajaplaja1

Sunt, ca peste tot, excursii optionale, dar astea chiar ca au meritat. Am fost in excursia in Sahara, in cea de la Tunis si la o seara specifica, toate foarte reusite.

In Sahara am fost la Colloseum, care e al treilea (cred) ca marime, dar cel mai bine conservat, la locuintele berbere, la plimbare cu camilutele, in oaza, si cu jeepurile prin desert. In oaza erau in mijlocul iernii aproape 30 de grade, iar plimbarea cu camiliele e memorabila, parca esti intr-o alta lume. Cu jeepurile la inceput am comentat ca nu e mare lucru si ca e plictisitor, dar dupa doua urcari pe laterala pe niste coline si dupa inca doua coborari in nas pe dune, am inteles care era miscarea :).

Colloseum

colloseum2colloseum tunisiacollosseum detaliu

Casa berbera

casa berbera 1Plimbare cu camilele in desert camilute in desertJeep in desert jeep in desertOaza

oazaLa intoarcerea din  Sahara, am trecut pe langa un un mare fost lac sarat din cate am inteles, foarte interesanta privelistea

lacul sarat

Seara cu specific e o seara de spectacol, cu tot felul se surprize, noi ne-am simtit bine.

spectacol3spectacol1

Ultima excursie a fost cea la Tunis, unde nu m-as duce daca ar fi vara, chiar nu mi s-a parut ca ar merita sa pierzi o zi de plaja. Dar pentru ca noi am fost iarna, a fost frumos. Am fost la un muzeu, cu multe mozaicuri, la Cartagina si in Sidi Bou Said, un orasel alb-albastru ce imi amintea de Grecia si de unde se vedea Golful Tunis. Medina din Tunis e foarte mare si nu am intrat, era o agitatie de nedescris, dar sunt pe bulevardul principal si magazine mai ok.

Medina Tunis

medina din tunis

Sidi Bou Said

sidi bou saidGolf Tunisgolf tunis

Interesant mi s-a parut ca de pe la 11 pana dupa amiaza toata populatia masculina parea blocata la cafea la terase (cafea care e absolut ingrozitoare, apropos), cam lenesi asa tunisienii, mai mult presupun ca munceau femeile pentru ca nu le vedeam deloc :). A, inca o chestie, mare atentie la nota, pe noi au incercat sa ne pacaleasca de cateva ori. Cand intrati intr-o cafenea/terasa aveti grija sa intrebati cat costa ceea ce comandati, daca nu, la final va veti trezi cu un pret aberant.